Vitterlig April og kvelifjellet ukentlig...

aprilføre på Kvelifjellet i går, snøslaps, hardvind, våt asfalt å løpe "godøkta" 
mi på #kvelifjelletukentlig er desidert den beste (og verste) turen i løpeuka mi

ikke hver uke jeg greier å gjennomføre forresten, til tross for at det er et klart 
mål; -superøkt kaller jeg det, fordi det er "skittongt"  opp og "gørrlett" ned, 
alt i ett på samme sted, -for å si det sånn, hvor mye tid jeg har til rådighet 
bestemmer hvor langt oppå fjellet jeg rekker 
å komme før jeg må snu og løpe tilbake

når jeg helt til toppen får jeg meg ei god mil, men alt er bedre enn ingenting
det er tross alt omtrent 200 meters stigning, jeg er hellig overbevist om at 
det å ta Kvelifjellet Ukentlig har uvurderlig verdi, både for løpeformen min 
men også for helsa, spesielt for helsa, kanskje, trenger ikke løpe engang, 
ta på seg sko og gå på litt opp, eller sluntre om du heller vil, er faktisk 
alt som skal til, for å gå er i min verden en skikkelig undervurdert 
sport, går du på litt jamt, holdes formen garantert ved like, 
det har jeg sett utallige eksempler på

Det Viktigste er Uansett å komme seg UT!

Kommentarer