straks på start, - til Lillebælt Halvmarathon for andre Gang.



Da drar vi straks på Start, med maken og dansken og deler av Team Kyhl, på danskenes heimebane denne gang. Lillebælt Halvmarathon løp vi for første gang for to år siden, da var dette mitt halvmaraton nummer tre, etter at jeg hadde testa meg i Østersund for første gang, samt Trondheim på høsten året før, det har rent mye vann i havet siden dess, dette blir nemlig min HM nr. 10, og mer som et jubileum vil jeg si! Derfor hadde det selvfølgelig smakt fryktelig godt med en skikkelig pers, akkurat i dag.

Racedayoutfit = Dagens Løpeantrekk -tror jeg ...


Men jeg har mine tvil, ettersom løpefarta mi i den seinere tid har vært skikkelig ustabil: den ene økta har beina vært tunge som bly, for plutselig å gi meg følelsen av å kunne fly. Derfor er nok ikke sjansen stor for PB på halvmaraton på meg i dag, beina er for tunge og hodet er ikke helt i stand, vil kanskje ikke fokusere på det som krevs, fordi det tar vekk løpegleden og opplevelsen hos hele meg. Tidsfokuset skal derfor flyttes vekk, og uansett hvordan det går vil jeg kunne få en pekepinn på, om vintertreninga mi er på rett vei eller om jeg har bomma fullstendig. og i forhold til dagens eventyr: det betyr ikke at jeg har gitt opp før jeg har begynt. det betyr følgende:

Jeg vil løpe så fort som jeg kan, akkurat i dag, skal jeg tyne og presse alt jeg har, men jeg skal holde hodet klart og jeg skal kjenne på stemningen og la kroppen og beina styre meg fram, jeg skal kople ut alt hodet ikke har bruk for og forflytte meg fram og holde fokus på det jeg har trent på, hele vinteren lang.

Jeg skal finne godfølelsen og kjenne på stemningen rundt, og når jeg kommer i mål skal jeg bære med meg vissheten om, at jeg har gjort så godt som jeg kan, -akkurat i dag.

Det er Godt Nok, uansett hvilken tid jeg blir klokka inn på.
Godt Nok holder lenge for meg, jeg er takknemlig over  å ha en kropp som er i stand til å løpe så langt som jeg vil, jeg er takknemlig over å kunne dele løpeglede meg maken min. Jeg takker for at jeg har en kropp som er i stand til å tåle timevis med dunking på flat asfalt uten å bli ødelagt.

Jeg er Ytterst Takknemlig over å ha mulighet til å reise hit og løpe Lillebælt Halvmarathon for andre Gang.

Ønske Meg Bare litt Lykke på turen og kryss gjerne et par fingre et par timers tid :-)

-så skal du få Racerapport etterpå, -men ikke før jeg har rukket å komme meg heim;-)

Enn så lenge kan du kose deg med Racerapport over dem jeg har løpt, og kanskje du blir inspirert til selv å melde deg på et løp. Halvmaraton er nemlig i mine øyne noe av det mest ultimate løp å trene for

Kommentarer