Nye spirer

I går gikk de siste spirene med i Dagens Salat

Før vi gikk til sengs ble derfor 
nye spirer lagt i bløt i rent vann over natten


Her spirer jeg Fitness Mix
som er en blanding av 
Mungbønner
Reddik
Alfa-Alfa

Veldig enkelt og Veldig artig
for de vokser så raskt



Tidlig i dag morges ble spirene 
skyllt og fordelt i den nyinnkjøpte
spirekassen

Utfordringen er å ikke falle for fristelsen
til å bløtlegge for mye

Omtrent 1 ss tørre frø 
er ganske passe for hver etasje
i denne spirekassen 
som jeg liker godt 
fordi den har drenering i bunn
og ikke tar så stor plass

I løpet av dagen har det allerede skjedd
en god del, se bare her:


I løpet av morgendagen vil det skje enda mer
Så dette er enkelt og artig, både for store og små

har jeg kjøpt hos SanaBona

Lignende utstyr finnes i helsekostforretninger
rundt omkring, det samme gjelder 
Frø som egner seg til spiring 

Jeg benytter kun økologiske frø
Men utstyret kan variere

En melsikt
med en bakebolle under
er et utmerket alternativ
til spirekasse


Eller hvis du skal spire korn
fungerer dørslaget, som vi normalt benytter
til pasta, aldeles perfekt de første dagene


Imorgen skal du få se hvordan hvetespirene mine vokser.

Ha en fin torsdagskveld !

Kommentarer