COCA COLA IRRITASJON

Når noen andre rekker å blogge det du selv har tenkt å blogge
før du selv rekker å blogge det Skal du da bare la være å blogge det da?
Eller er det kan hende et tema som berører flere som gjør at hvis mange
blogger om det samme, på hver sin måte, så kan det faktisk hende at:
Og nå kommer det Kolon:

Bloggerne kan utøve litt makt!

Først skal jeg bare vise til innlegget som jeg faktisk tenkte på 
og som jeg også synes du gjerne bør lese; nemlig dette!

Vi tenker nok litt i samme baner Kjersti Sandnes og jeg

FOTO LÅNT HERFRA
Du Vet den
COCA COLA -reklamen som dundrer i veg
hver bidige dag og serverer oss rett i fleisen
at vi skal drikke COCA COLA til middag
HVER ENESTE DAG !!!
-fordi da smaker maten så mye bedre...
-har du hørt noe verre?

Sjelden en reklame greier å irritere meg så inderlig mye
I disse tider der fokuset på "sunne" helsekropper
-ja du leste riktig: SUNNE i anførselstegn
Vi skal nemlig være så Sunne at vi nesten blir Usunne av det

FOTO LÅNT HERFRA
På den ene siden og på den andre siden vet vi at velferdsstaten stadig prosederer økende helsefare og roper varsku over stadig flere problemer forbundet med overvekt, diabetes, depresjoner, hjerte-og karsykdommer, ja livsstilssykdommer som flommer over og gjør oss svake og deprimerte med økt risiko for forkleinet livskvalitet og for tidlig død. PUNKTUM!


Kjære COCA COLA kan dere ikke endre reklamen til å promotere:
LØRDAGSKOSEN !
Da hadde det faktisk vært en slags mening i det, for det skumle med
denne reklamen er at den påvirker oss og legitimerer brusdrikking
som dagligdags middagstilbehør og det er farlig det, for å sitere en annen kjent figur,
og skummelt for den oppvoksende slekt og alle heimer som  tillater slikt.

En annen sak jeg også spekulerer på
er hva i allverden vi skal tilby som kose-
og festdrikke hvis brusen er et daglig tilbehør???

SI JA TIL RENT VANN SOM DAGLIG MIDDAGSDRIKKE
og brus en gang i blant, da er det nemlig med på å gjøre den til en festlig variant.

PHU; -det var godt å få sagt det!

FOTO LÅNT HERFRA


Alle bilder er googlet og lånt !!!

Kommentarer

Ah! Så fantastisk bra! Og godt poeng, hva i all verden skal vi drikke når vi skal kose oss på lørdagen da?? Takk for link, og takk for at du og bryr deg!!
Lise B sa…
Hei, selvfølgelig skal du skrive et innlegg, selv om noen andre har skrevet om det samme. Jeg tror da virkelig jeg har sett 300-400 innlegg om den fantastiske nanokoppen,eller var det manokoppen? Den ble ikke finere for det. En periode holdt jeg på å forlate bloggeverden for godt, jeg orket ikke flere møter med denne hankeløse koppen. Så om to stykker skriver om den samme irriterende reklamen, så gjør det da ingen ting. Jeg greier ikke å irritere meg så mye, jeg tror jeg så godt som ikke leser reklame. Jeg har ikke lagt merke til dette. Og selvfølgelig er den ren og skjær sprøyt. VI KAN VELGE Å OVERSE DEN!
Er absolutt enig med deg. Jeg soner ut når jeg ser reklame, men jeg har fått med meg den der. Vann er absolutt nom man bør promotere - spesielt mot barn.

Og noen temaer må man bare skrive om. At noen andre har skrevet det betyr i grunn lite. Det er ikke alle som følger bloggen din som følger de samme bloggene du følger. :)

ha en fin kveld!