om å kaste gubben på sjø`n og en død hønsehauk

"Av og Til, -kunne jeg faktisk ha kastet hele gubben rett på sjø`n!" -var det ei venninne som sa.
Og Ja, -det kunne jeg også faktisk selv, ha tenkt meg nå og da. Dessuten er jeg helt sikker på at gubben min i visse stunder også gjerne hadde ønsket å kaste kjerringa si rett på dør. Så Det!

"Men, så er det så godt å kvile i, et forhold, uten nødvendigvis å la de voldsomme følelser styre alt en gjør" -slik fortsatte vi, å samtale på kvinners vis etter at det nylig var kjent at en felles bekjent var utsatt for samlivsbrudd. Om fundamentet er  bygd på gjensidig kjærlighet og respekt, kan vi faktisk tåle å møte motbør og til og med mislike noe av det partneren vår gjør. Så handler det vel også om hvordan man håndterer de vanskelige og vonde situasjoner som dukker opp. Om vi buser ut i fullt sinne all vår frustrasjon og fordømmer og forbanner den andre uten egentlig nesten å vite eller mene det som slenges ut.
Eller vi kan velge å trekke oss litt unna for ei tid, samle oss i oss selv og kjenne etter om vi kanskje heller ikke er direkte feilfri. Hvis hver og en skal dyrke egoismen i seg selv vil ingen av oss noen gang kunne greie å bevare verken venner, partnere eller ekteskap. Noen ganger trengs det å skværes opp, rense lufta og kjenne at det var fantastisk godt å få frustrasjonen ut. Andre ganger får man best resultat om man holder hodet litt lavt og lar tida hjelpe oss, med å få det til å gå seg til. Eller rett og slett i Dagens Himmelske Supersure Drittværet kle seg godt og rusle Ut i Storm og Vind og Sno og Sludd.

Traske og SprengGå til Blodsmaken tar en mens hodet får jobbe i fred.
Og bare for å si det, Akkurat i dag elsker jeg maken min høyere enn noen gang og har intet behov for å slenge avsted hverken med hodet høyt eller lavt.
Jeg unner ham bare rett og slett Vel av sted til Vasaloppløping og gleder meg ved det og at jeg et par dager skal få ha huset helt i fred. He He...
og imorgen den dag skal vi huske å slenge oss ned
rett foran NRK, TV for å se på oss selv
der @edelirosa entrer Catwalken for første og antakelig siste gang i hele sitt liv, -sammen med en hel haug unge vakre flotte modeller
uten sammenligning forøvrig
-ha en flott Torsdagskveld
om du orket eller ikke å lese hele dette....

P.S.
Vi heier foresten på Lensmannsbetjenten vår som anker dommen han får.....(hmm-fikk) tror foressten den hauken kanskje var beslektet med han som tok våre yndige små....

og
over til noe helt annet
når vi nå først holder på
DETTE BARE MÅ DU LESE ALTSÅ
og så sender vi noen varme tanker til den som måtte trenge det

og har du ikke falt av lasset enda
ønskes du fremdeles og en fortsatt fin og god Torsdagskveld
meg blir du ikke kvitt ettersom jeg er så beig at selv om det koster flesk og tårer og tenders gnissel så fullfører jeg #blogg100 så sant det er fysisk og psykisk mulig.
PHU
(enda mer enn to hele samvittighetsfulle måneder igjen...)FAKTISK

Kommentarer

Så teksten, Drittvær, under bildet ditt hos Petunia.
Da ble jeg nyskjerrig.
Du skriver morsomt og underholdene. Samtidig var det mye fornuftig om parforhold!
Ha en fin helg (det er straks fredag).
AnneKa sa…
Kjekk lesning og så sant, så sant !! hilsen AnneKa
så koselig blogg - flotte bilder og ord

smil fra monika