tanker på en Morsdag

Morsdagen er over uten kaffe på senga (er egentlig ikke så glad i kaffesøl og matsmuler i senga) ei heller en superfantastisk fellesfrokost der alle sitter idyllisk samlet lenge og vel, nytende med eksemplarisk oppførsel uten en eneste sur mine en hel dag (rett ut umenneskelig å forvente det) OG alle barn lykkelig deler raust ut Selvgjorte Kort og Gaver og Blomster og Hilsener florer til MOR slik reklamen forteller oss og de vellykkede mediemennesker fremstiller dagen i dag bare fordi vi er så inderlig glad i MOR som er den mest fantastiske som finnes akkurat i dag.....

JA; Jeg har fått Nydelige Tulipaner
-kjøpt dem selv på oppdrag
ettersom det var så svinaktig kaldt i går
og jeg var den eneste som var utenfor med
oppvarmet bil i butikkens åpningstid
slik at blomstene ikke skulle fryse ihjel
-jeg har sågar fått hilsener fra både mann
og barn og det varmer jo selvfølgelig godt i en
hardt arbeidene hjerteskrott Jeg har også husket
å ringe og besøke både min egen mor og svigermor
Og det er Koslig det, bare vi tar oss tid til å gjøre det oftere

Så kanskje har ikke morsdagen utspillt helt sin rolle selv om Handelsstanden presser på med voldsomt kjøpefokus og Mor selv nesten blir kvalm av det hele og helst ville forbigått morsdagen helt i det stille Mine barn har i dag for eksempel stilt opp og gjort en fantastisk jobb for å få alt på plass og tilrettelagt med rød løper i butikken der vi i morgen skal gjennomkjøre en aldri så liten mannekengoppvisning til ære for alle som vil se på NRK TV

Og JA det varmer langt inn i hjerterota når Barna husker det akkurat i Dag og forteller meg at det er JEG som er verdens beste MAMMA Det er faktisk ikke mer som skal til, selv om det strengt tatt IKKE trengs en MORSDAG for å få frem akkurat den følelsen som ingen gaver aldri noensinne kan måle seg med

Ha en Fin Kveld og Ei GOD NATT
og Husk at for Dine Barn
er det DU som er:

Kommentarer