Fra elgkua høna og meg...

Ei Stor Flott Elgku Står og Bråker
Bryter Kvister og Spiser
Rett utenfor Husdøra
uten å bry seg det minste slag
om hunder som bjeffer 
og folk som treffer 
henne med lys og lykter
i seine nattetimer
Slik Holder hun På og Holder Husets Beboere
våken hele natten elgeskatten hun står vel på krava
i anledning dagen og retten til å ete den kvisten hun vil

I Blomsterbutikken Står der ei Skikkelig Lurvehøne
stygg som faen og full av samme slag 
for ingen har villet kjøpe henne en eneste dag

Du skal få henne med på Kjøpet for Blomsten du
handler til Helga sa innehaversken bastant og stasjet 
henne opp med sjokkrosa blomsterbånd og fjant

og høna stråler så blidt hun elsker nemlig å pynte seg litt
Jeg VIL IKKE ha henne !!!
Men Det er greit Jeg tar henne heim
og lodder henne ut på neste strikkekafè
he he... Nå mener jeg du Fikk!!!

-og så blogger jeg dere på kjøpet, SÅ DET!

Nå står hun der så Freidig Oppsetsig og Kvikk
på Kjøkkenbenken min, blant Urter og Havregryn

 Det verste er at hun faktisk ser ut til Å høre heime her
ungene har lagt sin elsk på den villstyrige høna som gjør
akkurat som den vil og igrunnen er høvelig snill

Herved ØNskes dere alle Ei God og Bra HelG :-)
-med hilsen fra elgkua høna og meg...

Kommentarer