#FeministJavisst

Javisst er jeg en feminist, og det tror jeg nok at DU også er, hvis du bare får tenkt deg om, i tilfelle du et øyeblikk steila litt, av ordet liksom. Så på oppfordring fra denne dama, er det nå satt igang en storstilt aksjon for å synliggjøre at feminisme handler om, det de aller fleste av oss som bor i dette land faktisk og kanskje tar som en selvfølge, hva holdninger angår, men som det fremdeles gjenstår kamper å føre for at skal fungere: likeverd, mellom kjønnene, lik lønn for likt arbeid, holdninger om kjønnsrollemønstre, det er mye å ta tak i og selv om jeg personlig ikke er enig i alt Marta Breen står for mener jeg hun har et godt poeng, så herved oppfordrer DU til å lese dette innlegget og bli med og husk å hashtagge: #FEMINISTJAVISST , -det syns jeg faktisk passe særdeles godt,nå i forbindelse med Grunnlovsjubilè og Nasjonaldag, og bare tenk på at det finnes kvinner som ikke får lov til å sykle engang, -fordi de er kvinner!!!

Ha en ettertenksom onsdag:-)

Kommentarer