3helger-3løp: Steinfjellstafett, Portfjelløp og #1milvartredjetimme med Pace on Earth

Alle gode ting er tre
Kanskje det, eller kanskje ikke??
det gjenstår enda å se, når denne helga er omme

Steinfjellstafetten for 2 uker siden var jeg debutant, og fikk lov å løpe to etapper for Tunnsjø Idrettslag; Tusen Takk, super duper laginnsats med heiing og backing av hverandre gjennom hele stafetten. Det er en ganske uhøytidelig konkurranse der både små og store får være med, enkelte deler opp etappene også slik at de som er riktig små også får begynne å kjenne på å være med i en konkurranse og løpe på lag.

Forrige helg var det dags for mitt andre Portfjelløp. Portfjelløpet har jeg et litt spesiellt forhold til. Løypa er skikkelig tøff og ganske rå, og de drøye 16 kilometrene er verdt en hel halv maraton. Sånn rent treningsmessig, og også tidsmessig og restitusjonsmessig. Dette er løpet jeg i fjor hadde som hovedmål, og helt klart skikkelig lyst til å greie å komme under to timer på. Det ble for tøft i fjor og for tøft i år. Men jeg persa da, med ti minutter fra 2.13 til 2.03 og det, er ikke bare bare, he he.... For neste år: da !! Ja Ja vi får nå se, det skal alltid løpes først, og noen ganger klaffer det.

Skulle selvfølgelig ha skrevet skikkelig rapport etter begge disse løpene men noen ganger strekker man bare ikke til, på alt man egentlig vil, så vær så snill, nå er det atter dags for ny utfordring, så da legger vi alt det andre bak oss og ser fram mot #1milvartredjetimme, igansatt at det svenske superløpeparet Ellen Westfelt og Johnny Hällneby eller Pace on Earth. Du finner dem både på Facebook og Instagram. Kjempeinspirasjon!!! Ultraintervallene på 1 mil hver tredje time i et helt døgn startet egentlig for de fleste andre ved midnatt. Ettersom jeg også har litt annet å gjøre og føre enn bare å løpe må jeg sette min egen start til i dag. Så er det bare å¨holde på. Løpe ei mil, hvile og spise, og se hvor lenge og om jeg greier det.

Om det skulle finnes noen løpende sjeler i nærområdet som har lyst og anledning til å slenge seg med og løpe sammen med meg på en eller flere, eller deler av en eller flere av mine etapper er det særdeles hyggelig. Jeg kommer til å løpe i bahagelig bedagelig snakkefart, tror jeg og hvis jeg holder alle intervaller er min løpeplan slik og da er det bare å følge med og slenge seg på, hvis du har lyst:

1.Intervall, kl. 15.00: Kvelia-Sandvika (28.06)
2.Intervall, kl. 18.00: Sandvika-Kvelia
3.Intervall, kl. 21.00: Sandvika-Løvsjølia
4.Intervall, kl. 24.00: Løvsjølia-Sandvika
5.Intervall, kl. 03.00: Holand-Sandvika (29.06)
6.Intervall, kl. 06.00: Sandvika-Holand
7.Intervall, kl. 09.00: Skjeldbred-Totsåsen-Sandvika
8.Intervall, kl. 12.00: Sandvika- Skjeldbred

Dette er en plan som jeg ikke aner om er gjennomførbar, jeg aner ikke om og hvor lenge jeg holder, så det er mulig det blir endringer underveis, men det får vi ta etterhvert. Jeg har i alle fall tenkt å prøve!!! 

Kommentarer