uupps,,,--- har visst glemt noe meget viktig!

UUUUUppps,--- Jeg har visst rett og slett glemt å uppdatere bloggen min for å ØNske DEG: GOD JUL; sorry for det, -det var IKKE meningen, og nå er det altså ikke bare GOD JUL som skal ønskes det er også straks ett nytt år rett rundt hjørnet, eller svingen eller hva man skal kalle det og si?
GOD JUL på Instagram med heimlaga Lykkekake til Kaffen
Før jul fikk jeg det for meg at jeg skulle smekke ihop kinesiske lykkekaker som gjestene på vår uhøytidelige men dog tradisjonelle lillejulaftensjulegrøt skulle få servert til kaffen, så var det å søke opp lykker til å putte inni og oppskriften ligner veldig på en vanlig krumkakrøre bare med litt ingefær inni, så fikk vi også testet krunkakejernet, som har stått urørt sidene tidenes morgen, og det fungerte faktisk godt, så nå deler jeg herved lykken min med deg samtidig som jeg vil takke for 2014 og ønske 2015 velkommen og ønske deg og alle ett riktig godt nytt år.

Så er vel tiden inne også for å summere opp, året som nå brenner på tampen, men det får bli en annen dag. 

Oppskriften på lykkekakene skal du likevel få, så er det bare å kjøre på og finne på mange lykker å klippe opp og putte inni der, så blir det nok mange hjerter som gleder seg. Det tror nå jeg:-)

2 egg piskes med 2 dl melis
tilsett 75 g smeltet smør
1/4 ts salt
1/2 ts malt ingefær 
125 g hvetemel 
-sånn cirka... Kakene skal visst egentlig stekes i ovnen men ettersom det er viktig å brette dem mens de er myke og varme fant vi ut at krumkakejernet var tingen. Kakene skal brettes på midten to ganger og lykken som man må ha gjort klar på forhånd skal puttes inni der, da veit du slik at folk finner den når de knekker kaken, -til kaffen Ha ha... Ja Ja . Tror jeg da
I virkeligheten har jeg aldri i mitt bare liv spist ekte kinesiske lykkekaker, og det det tross for at jeg er forholdsvis godt bereist i den vide verden, en gang for evigheter siden. Ja Ja.. -får satse på lykke i 2015 da, mens vi mimrer litt over det fantastiske løpsåret som gikk, -det er utrolig egentlig hva en halvgammel kjærringkropp i vedlikeholdsalder kan greie, bare man har tålmodighet og vilje:-)

Fin Nyttårskveld og Godt Nyttår Ønskes DEG:-)


Kommentarer