Vi kan ikke Alle være store Stjerner

Fantastisk Fin Fredag Fine Folk: 
-klisjeaktig kanskje og stikk i strid med hvordan fredagsfølelsen er på ekte, men det er jo flott å ønske hverandre god helg, dessuten er det kult å lage ordlenker som begynner på samme bokstav: FFFFF -gir jo faktisk en mening spesielt i dag, etter mange kalde sure våte "sommerdager" svenskene skal visst feire midtsommer, så skinner sola fra skyfri himmel i Trøndelag og vi kan for første gang "hæle" å ta med oss kaffekoppen ut en stakket morgenstund, -som med løvetann eller "gullbust" har vi til og med vår egen personlige lille sol, helt nærme-hjertekoppen så klart!
I går fikk jeg æren av å være foreldrenes representant på skoleavslutning for videregående: -en smule utfordrende oppgave ettersom jeg ikke er direkte i slag for å stå i søkelyset, men ettersom jeg kun er mora til en dramaelv, tillot jeg meg å ta med, en jukselapp: 

"DERE ER ALLE HEIL VED! 
GÅ UT I VOKSENLIVET OG JOBBE PÅ
Ingen kan drømme seg til sine mål 
VI TRENGER DERE ALLE 
HELE FINE VEDSTABEL'n 
Som skal Gi Varme til oss Gamle 

VI KAN IKKE ALLE VÆRE STORE STJERNER 
PÅ ALLES HIMMEL men VI KAN JOBBE MED Å BLI OG VÆRE 
SKINNENDE STJERNER I VÅRE NÆRMESTES LIV"

Omtrent slik lød noen mine ord Til Ungdommen i går
pluss noen fler, men dem kan vi spare til en annen gang

jeg tenkte da jeg satt og kladdet ned at det er vel ikke så viktig for ingen husker noe av det som blir sagt allikevel, selv om de fleste taler inneholder ord som den som snakker selv oftest syns og mener er fryktelig viktig, -forundret, rørt og glad ble jeg derfor da, -flere, både av de voksne og de unge, kom bort etterpå og takket meg -satser på at det ikke var bare av høflighet, for som dere vet, jeg er en lettrørt tenkende sjel, som har et ørlite håp om å snu og vende på, verden littegrann, ved å så noen gode tankefrø, som kan vokse og gro, til det beste for neste generasjon.

-og i dag, 
ar jeg nok 
litt personlig 
privat, for 
å si det 
sånn-

GOD HELG 

Kommentarer