Sprengkulde og røping av Løpemål for 2016

Dagens Sko; -løpesko er bytta ut, med lussa på ubestemt tid.
Tro det eller ei, -godt nyttår, -forresten! Sprengkulde i januar setter en naturlig stopper for utendørsløpinga mi, ja, ei heller trakter jeg etter å gå på ski, når temperaturen kryper under pari, -nevnte jeg at jeg i sprengkalde perioder innbiller meg å ha sydlandske gener i blodet? -og faktisk utmerket godt kunne fungert på motsatt side av nåværende gradestokk, -i dag morges så jeg vitterlig minus-femogtyve-tallet stirre på meg mens jeg slurpet i meg den første kaffekopp! -så sitter man der da, inne og fyrer i ovnen, mens den ene løpefri ettermiddagen etter den andre bare flyr avsted, utrolig hvor raskt de kveldene går altså.
Løpeoppdatering på Snapchat er særdeles viktig!

" Du skal ikke ha dårlig samvittighet for det" -var det noen som sa, -akk ja, jeg har ikke dårlig samvittighet heller, snarere ser jeg på det hele som naturlig kjærkommen kvileperiode, som moder natur steller i stand for meg, og henne vil jeg nødig trosse! Jeg løper IKKE når det er sprengkulde altså! Problemet er vel heller at man spekulerer litt i hvor mye man egentlig går glipp av, i forhold til sine løpemål og alle de andre selvfølgelig, som ikke har slike naturlige løpepauser, alle som man følger både her og der og som rekker å samle seg løpemil an mass, mens jeg selv sitter pal og bare blir latere og latere og dørstokkmila vokser i uhorvelig fart, helt i samkjørt takt, med hver eneste løpefri dag!

Det holder nemlig hardt, å kople på hodet og holde fast, det er nemlig en helt klar fordel vi mosjonister har; vi må nemlig ikke presse oss når kroppen stritter i mot, vi kan ta oss fri fra trening i perioder uten at det koster en skitt, -annet enn at det muligens er litt tyngre å komme i gang igjen om hvileperioden skulle bli for lang. Mosjonister trenger nemlig ikke prestere, vi trenger ikke stå til rette for, at enhver økt skal gi resultater, Vi kan la hjertet og kroppen styre oss slik at fysisk aktivitet blir lystbetont!

Veldig viktig å huske det, i disse überspreke nyttårstider! Det er det jevne som drar og ikke skippertak!
Kaffe og Brødsmuler på Nyåret!

For egen del er jeg en smule ambivalent: på den ene siden trakter jeg etter å løpe, på den andre kjennes det godt å holde seg helt i ro. Gåturer funker liksom ikke like godt og når man stadig får input av løpende venner som allerede har samlet seg mange løpemil i dette nye året, er det ikke alltid så lett å holde stand uten at humøret synker til bånn.

Problemet er forresten ikke alle som poster glade løpebilder på instagram, selv om det nå har gått ei hel uke i det nye året og denne kjerringa kun kan notere en eneste løpetur! - en eneste løpetur på 7 dager!!! -og flere skal det visst bli, -neida, -jodda, -jeg begynner å kjenne at det stikker litt, men fremdeles holder jeg meg kald; -ISKALD!
Min ENE løpetur er selvfølgelig behørlig dokumentrert!

Jeg venter nemlig på noe godt! Jeg har krøpet til korset og møtt meg selv i døra, og snublet inn i stua igjen og gått til anskaffelse av en mulighet for innendørsløping! Helt på sin plass, spør du meg, når det står i avisa at jeg, har som mål å jobbe mot å løpe enda lenger enn sist på åtteogførtitimersløp!

For det som står i avisa er vel sant, ikke sant?
Stygge Flerfargede Negleløse Løpetær uten skinn er ultramedaljens bakside

Akk ja, -neste gang jeg stiller på start i et 48-timersløp, skal jeg sette pers ja, det er helt klart! Men hovedmålet hva løping angår for 2016, er som følger:

pers på halvmaran (<1.55)
pers på maran (<4.20)
pers på ultravasan (<10.25)

-så veit dåkk det, -alle som lure, for det er jo viktig å sette seg mål, ?

"gåresågåre" og "gåreikkesågåreikke"
-det vet vi når året er omme!
-og nå regner jeg med at det blir uhorvbelig interessant å følge med på om jeg klarer det eller ei
-blunkesmilefjes!

Ha en God og Fin Løpefri Dag og et skikkelig bra Løpeår i 2016:-)



Kommentarer