1.mai 2011

1.mai er arbeidernes fridag, slik er det overalt.
Mange benytter anledningen til å demonstrere
eller ytre sine meninger,
andre passer på å komme seg ut i hagen
eller på sjøen eller fjellet eller hva vet vel jeg?


Men hvordan har så lirosa brukt årets 1.maidag,
som i år fallt på en søndag,
og som derfor for mange allerede er en fridag fra før?

Jo det skal jeg si:
Det har vært en riktig så begivenhetsrik dag.

Så har lirosa ryddet i kjøkkenskuffa si
Noe som virkelig var helt nødvendig!

Ut med alle suppe- og krydderposer
Sjekking av alle datoer
slik at de som var riktig så gamle
kunne ende sine dager i søppelbøtta.

De andre ble møysommelig sortert etter
nitidig vasking og tørking av skuffen
og boksene de skulle ligge i.

Veldig deilig å ha gjort
Og veldig så oversiktlig det ble
Nå finner jeg til og med
helpepperposen min når kverna er tom!


Og om en utenforstående skulle finne på
å åpne kjøkkenskuffa mi nå
så skal jeg bare stå der litt andektig
og småglisende i bakgrunnen
i tilfelle hun eller han kanskje ble en smule imponert
Eller så kan jeg til å med be en venninne
om å hente noe
som jeg vet ligger nedi...

Hhmm, -jaja..
Men den øverste lokk- og roteskuffa får ingen kikke inni
iallefall ikke enda!


Ellers har lirosa vært ute i det fri
Og sett på naturens vårlige under


Og så har vi hilst på en hest


Og besøkt Gutta Boys sine høner
som snart skal få komme heim igjen
etter å ha vært i vinterlosji


Å rydde og vaske og være ute i det fri
alt dette er med på å gjøre oss litt sunnere
og gladere og mer i harmoni
Eller hva tror du om det?

Kommentarer