Spirene Mine

I hele oktober har lirosa hatt fokus på, og dyrket spirer
Spirer er Superføde med høykonsentrert næringsinnhold
Sunt og Godt og Interessant
Noen spirer har vært enkle å få til
Andre har jeg ikke fått til å Spire Rett og Slett


Soyabønnene og de Svarte bønnene
Ble ved første forsøk ikke særlig vellykket

For å si det som det er:
Begge endte i Søpla
Matavfallsdunken
For vi Kildesorterer Jo, må vite

Vet ikke riktig hva som gikk galt
Mulig bønnene kunne trengt litt lenger bløtleggingstid
Enn de fikk Eller at kvaliteten ikke var helt hundre?


Noen som har Bønnespiretips
Er jeg takknemlig for det


Men Hvetegresset
Som jeg trodde skulle være vanskelig
Har gått som en lek
Se bare her så fint det er


Mungbønnene er enkle
De spirer raskt og får et visst volum
De smaker også Godt
Og holder seg friske i en "Tupperwareboks"
Med rist og Lokk i Kjøleskap, I mange Dager


Alfaalfaspirene har jeg også Lykkes Med
De er litt små og pinglete i forhold til Mungbønnene
Men smaker Godt og Får gjerne plass på brødskiva
Som alternativ, tillegg eller variasjon
Til Paprika, Agurk og Tomat


Brokkolispirene slet jeg litt med
Men på andre forsøk ser det ut til å gå litt bedre


Alt i Alt et Spennende og Givende Prosjekt
Som kommer til å fortsette utover og gjennom
Høsten og Vinteren

Flere typer skal prøves ut
Testes, Smakes og Spises

Hadde jo vært veldig koslig og artig hvis noen fler
Ville bli med På Lirosas Fokus
Straks er vi klar for et Nytt Tema
Så Følg Bare med!


Målet er økt Livsglede og Velvære
Mer Energi og 
At vi skal bli Litt Sunnere!

Kommentarer