MOTIVASJON

Litt Shopping på Morgenkvisten
Kan faktisk gjøre godt for sjela
og også være til motivasjon
for å komme seg over dørstokken
for utendørs fysisk aktivitet

Det trenger ikke være så mye
eller voldsomt, bare en liten
snedig motivasjonsfaktor

Noe som er Nytt, en liten Påskjønnelse
til seg selv, som kanskje kan være
det lille ekstra dyttet
til å komme seg ut og igang


Lirosa har nemlig bestillt:
-et belte for å feste rundt livet
når hun skal ut på løpetur
- "SPIBELT" for oppbevaring av
mobil og småsaker
som man ikke kan være foruten
selv på en aldri så liten Joggetur

Beltene finnes i mange farger
og lirosa må selvfølgelig ha et
knallrosa et, -må jo ta vare på imaget sitt....

SPIBELT fra FunkyPumpers
Nå er det nemlig på tide å finne frem
Joggeskoene igjen: ut å Gå, Jogge, Løpe,
Sykle, Hagearbeid, Skogs- eller Fjelltur
Få litt mer fart på beina etter Vinterens
litt mer rolige aktiviteter

Enda en Motivasjonsfaktor er det
å melde seg på
et par Mosjonsløp
for eksempel:
nå i Mai og Juni, og er med sine 5 km
godt overkommelig for de aller aller fleste

Jentebølgen er en sosial og trivelig sammenkomst
av spreke og mer eller mindre trente jenter i alle aldre
Det er ingen løpeplikt, man kan gå turen
med en datter, venninne eller barnebarn

Spar Jentebølgen 2012

For Lirosa er Jentebølgen en motivasjonsfaktor til å
komme igang med løping etter vinteren
Det er Gulrota som gjør at jeg kommer meg ut
et par ganger i uka fordi jeg VIL trene meg opp
slik at jeg vet at jeg kan løpe 5 km.

Jeg vet at jeg greier det, selv om farten
ikke nødvendigvis er så stor
Så nå er det på med joggesko og bare å trene i veg

Hva med Deg???

Kommentarer