GrrRRrgrgrRR....

Tror du ikke jeg dro på meg en HÆ...&5€££@££###¤..** .....**'¨¨$£##¤¤¤**^^`?= JÆVLiG DRITTRYGGKINK da?????? -eller hva det nå er som herjer bak der!!! og jeg som har vært SÅ flink og pliktoppfyllende hver eneste dag og trent ryggen min med løft og strekk og greier, bare for å bygge meg opp en fra innsiden sterkere kropp som skal orke og greie å bære resten av kroppsdelene rundt i TJUEEN KILOMETER om ett år sånn cirka!!! GrrRRrgrgrRR.... 
Å ja da, utekaffen smakte usedvanlig godt og bålstrikken var herlig og gikk 
nesten av seg selv, hele den skjønne nydelige maikveld: 

50 masker rett frem og tilbake på tykke pinner med tykt garn, og ungene var blide og glade og far og hundene likeså og været var strålende og sjokoladen og pølsa og kjøpekjeksen smakte fortreffelig godt Og Gutta Boys dro til og med sesongens siste isfisker opp, gjennom hullene på isen som nå begynner å bli fryktelig våt; isen altså!! 
 ...og kyllingene inni eggene i rugemaskina som endelig var innstillt på 38 grader; helt riktig temperatur, hadde det som plommen i egget der heime, mens de venter på at tre samvittighetsfulle uker skal gå, slik at de kan bli klekket ut, -ja da skal det jammen bli futt og fart der i hønsegården! De to eggene med kryss på er nemlig verpet etter heimkost og inni det egget øverst til venstre ligger kyllingen Kåre, så vet du det; -like greit å ta gledene på forskudd for man vet jo aldri hva som kan skje!
Og livet var skjønt!!! Ja rett og slett bare fryd og gammen. Men det var Før; -før jeg krøp inn i teltet intetanende om hva som ventet. Det er virkelig en fryd å sove, (sa jeg sove?- det var nok en smule overdrevet) -slik ute blant ville fugler og dyr på denne tiden av året, det er et uhorvelig spetakkel av ymse slag, parringstid må vite. For dyra Ja! - ha ha...
menneskene må nok vente til en annen dag!
Nok om det: da jeg skulle opp å stå og gå den påfølgende dag var nemlig hele ryggen brakk, hva som skjedde uten at den knakk, kan man jo bare spekulere i. Kombinasjonen med å ligge hardt og litt kaldt og en smule innetrengt, kanskje? Spørs om det er litt overilt å dra halvgamle kjerringkropper på en slik tur??
 Uansett må jeg bare si at det har gått forunderlig bra med denne vidundermedisin: 
-strekke å dra armene opp og fram, jamt og trutt
-3-4 timer på spikermatte den påfølgende natt
og sta som et beist presset jeg meg faktisk også ut på en ørliten løpetur!!!

I går, og tenkte overmodig at: enten blir det verre eller så blir det bedre: og det ble ikke verre, -men ei heller  noe særlig bedre, sånn egentlig! og i dag tidlig var ryggen så vond at jeg nesten ikke kom meg ut av senga engang!

men Nå: ja jeg fatter det nesten ikke, men alt går faktisk meget bedre, også takket være med god hjelp fra verdens snilleste fysioterapeut!!!  Så moralen er : IKKE SLUNTRE UNNA DE DAGLIGE RYGGØVELSENE DINE -jeg tør nemlig ikke tenke på hvor lenge smertene hadde kunnet vart da -og Ja: Jeg SKAL holde meg i ro i dag!!! 

Håper DU har en RyGGgOD DAG:-)

Kommentarer