I går skulle jeg ikke spise Sjokolade...

I går hadde jeg en plan om ikke å spise sjokolade, ny måned og alt og starten på en sjokoladefri tid, fordi en god del sommerlige isfristelser, sjokoladekjekssynder- og sjokoladeplateinnhaleringer, har satt sine tydelige spor spesielt rundt mageregion, til tross for flere løpeturer som en stund kan fungere som unnskyldning for å putte eller lesse innpå av nevnte sort. Dessuten er det jo sunt: Ha Ha Ha, -for Ja, det var i går, men som du forstår, endte jeg opp med å gofle i meg en hel diger pose!!!
ALENE!
helt alene ja
Tjyvlånt Foto hos Freia
Det hadde seg nemlig slik at jeg helt ufrivillig og tilfeldig bare snublet forbi en særdeles fristende sjokoladepose som jeg ikke hadde sett før, -Japps venner eller noe slikt. Jeg forsøker å fortrenge det fordi det nesten er litt flaut å bare falle for fristelsen slik, når man egentlig kun er innom butikken for å handle seg en blomkål og noen skarve fiskeboller.

Småsulten! -dessuten var de jo tilsynelatende på tilbud, Japp og Vennene, sikkert fordi Jappevennene ikke har vært i salg så lenge enda, -iallefall har jeg ikke sett dem i vår butikk, sikkert bare et salgstriks! Småsulten eller kjempesulten ble den nyerhvervede godteposen åpnet forsiktig og Jappvennene lirket ut, en etter en...
jeg fant på at jeg kunne jo bare spise alt 
som ikke var sjokolade, for det er jo først 
og fremst sjokoladen jeg skulle holde meg unna.... 


namnam SÅÅÅ godt det var

(lure seg selv-smugspise godteri uten at noen ser det)
Ha ha JA! -var det så rart da? Man må jo kunne kose seg litt.... 
dessuten var jeg faktisk også en smule deppa blitt, 
og sjokolade skal jo hjelpe på slikt


etterpå var veien snar
for de runde sjokoladebitene var 
det jo ikke så mange av, 
dessuten er det unektelig 
en ganske vesentlig forskjell å 
spare på de beste som i tillegg lå
sirlig innpakket i papir, 
en etter en....

Men AKK Hele selvbeherskelsen Knakk og VIPS -var hele posen fortært
Fatter det nesten ikke engang men det er altså både sant og visst... og jeg ble ikke kvalm engang...

Ha en fryktelig deilig Fredag og slipp den dårlige samvittigheten fri og løs og nyt Dagen om du kan
Det skal iallefall jeg; -og i dag SKAL JEG IKKE spise sjokolade!!!!

-kanskje bare en pitteliten bit hi hi....

Kommentarer