Sykle og Springe i VinterLandskap og Snart er jeg enden nær...

Ja da det vart vinter i Trøndelag, Nydelig snødekt men fyttikatta så Glatt, spesielt på Asfalten gitt, nesten livsfarlig vil jeg si, hjelper ikke med refleks engang, og enda er det altfor lite snø til å gå på ski, -tji hi. Har forsøkt meg for første gang Å sykle til Jobben på Vinterføre og det gikk ikke så verst, men det gjelder å kle seg godt, for det er jo så kaldt, -fy og huttetu så mye kaldere det er å sykle enn å gå veit du! Og det er nå no kun fordi jeg straks er ferdig med mitt hundredagersprosjekt og enden er nær, for med dagens Sykle-Til-Jobben-Økt, har jeg nå kun SJU økter igjen, så har jeg jammen greid det!!! smil smil......glise litt  )))))
#100dagersprosjektet 93/100 Sykle til Jobben
Ellers har jeg prøveløpt litt på vinterføre, mest for å kjenne etter hvordan det fungerte på vinterlig underlag, som jeg fra før av, er mest vant til å gå på. Dette e nemlig den første vinteren jeg har planer om å ikke legge springarskoa på hylla. Målet er å greie å holde minst ei løpeøkt i uka, helst to, igjennom vinteren, for å greie den halvmaratonen som skal gå, før egentlig den normale løpetida mi, nesten har begynnt, så får vi heller spe på med litt ski og gåturer, som også er kjempefin trim og egentlig litt undervurdert, spør du meg. GÅ altså: -SUPERTRIM!!! og ikke så hardt for kroppen, for oss kjerringer i vedlikeholdsalderen, dessuten er det fantastisk meditasjon om man vil rense opp i kroppens øverste etasje, noe vi kan alle og enhver tidvis kan behøve.
#100dagersprosjektet 92/100 Springe på Snø i Måneskinn
Foressten sånn på tampen skal du få en liten historie som gjorde min dag så glad, nesten så jeg flirer og småskratter for meg selv enda, bare jeg tenker på det, -er så fantastisk med disse ungene våre noen ganger:
Minsten min pakka nemlig med seg blant gymsakene en liten vaskeklut da han skulle på skolen i dag:

"hva skal du med den?" -spurte mor
"Tørke meg Vel" -svarte min elskede pod`
"skal du ikke heller ta en håndduk da?"
"Nei, For jeg greier det !!!" -sa han og stakk......

Ha Ha Ja -det er ikke det at han er såååå liten heller akkurat, men akk, miljøbevisst kanskje, og til etterfølgelse .... Ha en toppers fredag:-)

Kommentarer