FørFrokostTalk

Apropos Kjerringkropp som Eser Ut som jeg skrev litt om på generelt og prinsipielt grunnlag selsagt, forleden dag uten velbehag, må kanskje det daglige kaloriinntak, rett og slett snerpes inn, for å forsøke å få litt kontroll over et sannsynligvis altfor høyt matinntak.  Det er jo faktisk ganske mange damer spesielt, som opplever akkurat dette, og det henger liksom ikke helt på greip hvis man samtidig føler at men driver og trener og lever ganske aktivt, så skulle man jo tro at man kunne spise det man vil og samtidig være slank og "fin" ? Men så kommer vi plutselig dit at kroppen begynner å leve sitt eget liv, at forbrenningen tilsynelatende bare ved at vi når en viss alder rett og slett å stopper opp, eller i det minste settes på skikkelig lavgir samtidig som det samler og legger seg opp, opplagsnæring på vår kjære kjerringkropp, som vi tidligere mente vi kunne forstå, plutselig nå, begynner å gjøre akkurat det den vil. Så gjelder det kanskje da å ta til etterretning at vi, endrer oss og kanskje til og med må redusere matinntaket for å holde samme vekt som før, hvis nå det skulle være et poeng? For det er vel fremdeles slik at det er en tydelig sammenheng mellom hva vi av energi bruker opp og det som vi putter inn? 
Men dette er enklere sagt enn gjort ettersom suget etter feite søte ting øker proporsjonalt med at vektnåla går til værs og har i mitt liv aldri har vært så stort som nå. Og da tenker jeg logisk og naturlig på, at det er kroppen min som sier i fra, om det faktisk er noe den trenger, så hipp hurra, må man jo lytte da, hva var det kroppen egentlig sa? Jo den vil ha Sjokoladekake og Smør på brødskiva, -ha ha ha, skal jeg virkelig nekte meg det??? 

Jeg har jo faktisk også tenkt å Leve! -men ok da, jeg skal begrense meg, iallefall noget!!
ha en fin sønda`
kaffe kan vi iallfall ta.....

Kommentarer