opptrapping eller nedtrapping

opptrapping eller nedtrapping til en halvmara man har hatt som et mål å greie å gjennomføre og dermed trent for i mer enn ett helt år,  Og nå; er det like før; kun fire dager igjen og Skisesongen er her enda ikke jaget på dør.. og løpetida har i prinsippet nettopp begynt, sjøl om vi har løpt oss gjennom vinteren også på pigg.
stakeøkt på ski er finfin restitusjonsøkt for slitne tunge bein
Ja for det har jeg. Bøyer meg nesten helt ned i hatten for meg selv, for jeg har virkelig stått på! Jeg har sannelig løpt mine mil, enkelte av dem sågar med smil, og er nå ikke lenger i tvil, om at jeg skal greie å løpe 21,1 km, det jeg har av tvil er hvilken fart jeg kan greie å holde til mål.

Jeg er som tidligere nevnt ikke akkurat en superrask løper, noe jeg nok heller aldri kommer til å bli, jeg er derimot ganske seig og kan være i stand til å holde forholdsvis lenge, -såfremt jeg ikke er for sliten, eller tung i kroppen, eller utslått av allergi, eller fysiske lidelser i hofteparti, knær, legger eller under føtter, eller rygg, eller for å si det rett ut, det som plager meg mest akkurat nå, er ikke den pittelille, men den nest minste tå. Så Då, etter en inneklemt test-tur på lørdag etter jobb, som forøvrig av ulike årsaker endte opp som en supertung halvmaraton, ufattelig seig og garantert ikke lurt i forhold til å ladde opp til en uthvilt kropp med formtopp, hei og hopp allerede til helga, hu hei, å nei og nei.. skrekkblandet fryd, fant jeg ut at de skoa jeg egentlig hadde tenkt å løpe med, antakelig ikke vil bære meg frem, i den takten jeg vil, ettersom de på tåa mi klemmer litt for hardt, så da må vi revurdere den og heller satse på mine forholdsvis nye HOKA-sko!! Tjo Ho, -de er visst ikke bygd for superrask fart, men som den mosjonist jeg er har jeg funnet ut at det ikke er skoa som avgjør tempoet mitt, derfor er det aller viktigste gitt, å ha sko som er gode og passer til foten min, og som ikke klemmer noe sted, selv etter flere løpte kilometre. GODE SKO er alfa omega og lov nummer en! SKO som passer dine BEN !!! uavhengig av hva diverse eksperter måtte si, selv om det uten tvil kan være greit å høre litt på dem... også da. og nå er jeg i allefall sjeleglad for at jeg eier og har mer enn ett par...

Ellers skal man jo begynne å planlegge litt, løpeantrekk også da gitt, for å gjøre ære på et løp, er det faktisk ganske hyggelig å pynte seg litt. Jeg har jo allerede testet mitt løpeskjørt, og det gjorde meg jo superglad.
se så glad jeg blir av å løpe med løpeskjørt
I tillegg skal vi sørge for å putte i oss god og riktig næring. Karbolading a la Birken som ikke ble noe av, -skal jeg nok være litt mer forsiktig med, ettersom kiloa har en tendens til å legge seg bakom og oppafor mine kjærringbein, ha ha, -ja for å si det rett ut, så blir rævva og magepartiet litt for tongt ha ha.. og det er egentlig ikke noe å flire av, for det er selvfølgelig kun alderen og  gammelkjærringtendensene som gjør det... at jeg ikke kan stappe inn alt jeg vil av kaker og sjokolade og sukker og fett, enda jeg har som motta at da springer jeg så lett... He he.. Ja jeg veit, at det finns tyngre rævver enn mi, men her er det prinsippet som teller og da er jeg sikker på at du skjønner hvor jeg vil, og hva jeg egentlig forsøker å si. Alt tatt i betraktning av at hver og en tar utgangspunkt i seg selv, og forresten for å spore skikkelig av, er jeg nå kjempeglad, for at alt eller i det minste grunnprinsippene i, hva jeg selv har stått for og tenkt, hva kosthold angår, nå finnes det forskningsmessig hold og belegg i; og jeg trenger ikke engang lese boka, for jeg innbiller meg at jeg vet hva den har å si, og derfor reklamerer jeg engang til, enda jeg hverken kjenner dama, har lest boka, eller testet innholdet som visstnok ikke er en kur, men en veiledning i hvordan man kan hjelpes til å endre livsstil.

Kutt eller begrens Hvitt raffinert sukker og hvetemjøl, Bruk honning og naturlig søtning, og helkorn eller spelt. Spis rene Råvarer, og mye frukt og grønt, Tenk grovt og så naturlig og rent som du kan, slik blir vi friskest mulig alle mann.... og i tillegg putte inn litt fysisk hverdagsaktivitet, helst ute i frisk luft for da blir livet bedre å lev... (det var mine ord-he he...) Det som nå er Så Flott er at:
Boka kan f.eks. kjøpes her...
disse Prinsippene om hva som er godt å bra for oss mennesker hva kosthold angår, har nemlig denne dama forsket på, Så Hipp Hurra for Berit Nordstrand da!!!! og yes og ja, selv om man har og vet svara, er det ikke dermed sagt at det er så enkelt å etterleve... he he... men kanskje jeg må ha den boka likevel.... 

Hmm får tenke litt på det og Du Må Ha
en finFin Kveld:-)

og husk å leve mens du gjør det... og ikke ha dårlig samvittighet for at du koser deg med melkesjokolade i stedet for den kølsvarte ha ha... yes og ja -jeg mener det, bare tenke på at man skal begrense seg... og det gjelder på alle områder i livet
Phu- Slutter nå.... ellers havner vi vel langt i det blå....

Kommentarer