Flyktningerennet Er Maratontrening og Fuck t Jante -atter engang

om noen strakser står jeg på Flyktningerennstartstreken for andre gang i hele mitt bare liv-gruer meg litt fordi vær og føre ser ut til å bli noget utrivelig, gamble litt på antrekket, - uansett hva jeg kler meg i blir det galt, enten for varmt eller for kaldt, begge deler er ubehagelig, å fryse er verst, .men det kommer an på hvor kaldt det egentlig blir, når og hvis vinden rusker for hardt i...

SKIRENN ER MARATONTRENING!!!
spesielt den mentale bit vil jeg si at det handler 
om når hovedmålet er å løpe ultramaraton

og så sier vi fuck t jante atter engang
når jeg i år stiller i konkurranseklassen
damer 35-50 -langløypa 40 km i år, ettersom
mangelen på snø gjør at hele Flyktningerennstrasèen
er lagt om, så slipper vi unna den verste bratta,
-slipper å klatre Muruhatta, -eller  -hatten da
hvis vi skal være litt korrekt, -tror vi satser på
at ull er gull så slipper jeg i det minste å fryse
på meg lausunger i dag, .for det hadde vært
ytterst upassende må jeg si, så tenker jeg og
ber om at flere mosjonistkjerringer stiller
til dyst i konkuranseklassen neste år, for akkurat 
nå skal jeg ut å gå og bevise for all verden at akkurat 
det, ikke er det minste farlig, -sjøl om man kanskje 
risikerer å havne nederst på list..., -kommer en jo uansett 
foran alle som sitter heime og dessuten er det
 litt artig å se, hvor mange minutter man greier å 
henge med på den suverene elitè.. 

og du; -har vel huska å stille klokka???
EN TIME FRAM!!!!

som inspirasjon til meg selv avslutter jeg her med et herlig bilde av 
minsten min i huset som i går kom i mål med sin Flyktningerennsdebut

og så ønsker jeg alle trofaste lesere en god og bra palmesøndag

Kommentarer