just do it, -oppdatering på ultraløpetreningsfronten

det er ikke bare mat og tårer herifra, -jeg forsøker også å løpe litt, skal jo trene meg opp til stadig lengre turer, ultratrening, -må vite- er ikke å kimse av, -etter å ha vært så langt nede som det er mulig å komme, motivasjonsmessig, -det har virkelig kjentes meiningsløst og grusomt tungt å skulle knyte på seg springarsko, når hele kroppen og sjela stritter i mot, enda jeg innerst inne godt veit, at mine lufteturer ute gjør godt, både psykisk og fysisk, så har vilja fått testa seg skikkelig, så med gubben på slep, -he he- nei det var vel ikke riktig slik: men når maken min tilbyr seg å bli med er det vel bare å tråkke til, på kvinnedagen la vi ut på årets aller første halvmaratonrunde, -med en hund foran til å dra og en stykk mann med enda en hund til å pushe på bak, kom jeg meg gjennom, til ny pers faktisk på ei snittkilometertid såvidt under 6 min.
-det er vel ikke riktig slik man skal legge opp langturene da; -de skal jo være roooooolige, men skitt au, pers er pers og det er godt for hodet, så da må man bare ta restitusjonen på alvor, noe som ofte er lettere sagt enn gjort før det eventuelt tipper den andre veien, det er jo kanskje snarere ett større problem, jeg er nemmelig utmerket godt i stand til å sette meg ned i godstolen med skikkelig høye bein, og bli der!!! -det er nemlig det mest behagelige, og det er det kroppene våre har en lei tendens til å fortelle oss at den aller helst vil, sitte på rævva og stappe inn sjokolader og deilige kaker og potetgull og brus, sjøl om hodet vet at den samme kroppen har godt av fysisk aktivitet...

NOK OM DET

stokk stiv er jeg i allefall blitt, og den spinnville tanken om daglig løping, er bare å glemme og gjemme, langt vekk, -for det stopper seg selv, suuuuperrolig sykkeltur, på absolutt det letteste gir, er det som skal til for å myke opp litt, (trenger vel ikke nevne at snøføyka stod som en pisk ute, og det i seg sjøl var nok til å holde heile lauparkjærringa inne) og det funker faktisk, -nedsykling altså!! og er ytterst behagelig, tror vitterlig jeg skal legge inn flere sådanne, -for det gjelder å ta de rolige øktene rolig nok, var det visst noen som sa....
skikkelig fornuftig ja !!
ja ja...  må i alle fall holde hjula igang ellers stopper alt...

Kommentarer