Vil ikke

Vil Ikke
Klarer Ikke
Orker Ikke

Sorgsmerte på sitt mest intense er uutholdelig 
Verre enn alt annet
Alt er Svart

svart som mørkbrent kaffe
uten fløte eller melk
sukker eller søtt

Man blir Handlingslammet og Tafatt
Vil Ikke
Orker Ikke
Greier
Ingenting

Sorgsmerten Eter deg opp
Det er ingenting
å gjøre
Med
Bare være
I Det
Alltid
Leve med

Sønnen min er Død
Jeg kan Aldri snakke med ham igjen
Jeg får aldri mer gitt ham en klem
Stryke på kinnet
diskutere
krangle
trøste
Være for og Med 

Sokkene jeg Strikker
til Ham 
Hva skal jeg gjøre
med dem?

Fiskesakene hans
Skal vi bare
bruke dem?

klærne
hans
tannbørsten
hvordan i all verden skal jeg
orke å leve
videre
uten
ham 

har jeg et valg


Får du noe hjelp???

Provoserende Pisspreik!!!
det fins ikke hjelp
det fins ikke håp
det fins ingenting mer
livet er uutholdelig og vondt

Du kan faktisk få piller som demper smerten hva så
eller hva med noe å sove på???
Du kan til og med få tilbud om samtaler og alskens terapi

Du kan få inn noen proffe folk
som kan behandle deg
for det er jo så fælt at du har det sånn

NEIII- JEG VIL IKKE HA PILLER
jeg vil ikke ha terapi


JEG ER IKKE SYK
Jeg er FRISK
sorg er ikke sykt
sorg er NORMALT
når man bærer på store tap
Skulle bare mangle da
at det ikke var vondt

så gi meg all tid
tid til alt
jeg ikke vil
gi meg tid
når jeg ikke
orker mer

vis meg bare
at du er der
uten å kreve noe igjen
det er det som kjennetegner
en ekte venn


Kommentarer

Cloudberry sa…
Ord blir så fattige når noen har mistet noen... Og det å miste et barn, uansett alder, kan ikke være annet enn forferdelig.
Unknown sa…
Tanker og kram til dig i dit savn, sorg og smerte.

Time is a great healer. Må du finde styrke til det som kræves af dig i denne tid