Pass opp Mulig Fare! -uhelbredelig basill går berserk og spinnvill!

Pass opp! Mulig Fare for overdreven løpeblogging her nå

Har visst nemlig i dag, greid det kunststykket å slenge utav meg 
instagram at, jeg SKAL samle 300 løpekilometre i juni, 
og da trenger man ikke være overdrevent god i matte for å 
forstå og regne ut at akkurat det vil si, ei heil mil i snitt hver 
eneste dag, -ha ha-ja ja, som om man ikke hadde annet at bedrive, 
-så vil det i tillegg bli skikkelig ny personlig rekord!!! 
og herr Jante som jeg ved flere anledninger har sparket både hardt og brutalt bak, han driver og pirker på meg og vil ikke slippe tak, han kan da vel for svarte snart bare ha seg langt pokker i vold der den hotteste chili- eller jalapenospepper`n gror!!! 

Løpebasillen er visst kommet for å bli, en god stund i dette landet, og en av grunnene er, det hører jeg ustanselig, i tillegg til at jeg selv er klinkende enig, spesielt om man velger å ikke tenke så hypervanskelig;

-løping er enkelt, 
-løping er effektivt, 
-løping er artig, 
-løping er skikkelig deilig, 

Løping kan bedrives hvorsomhelst og nårsomhelst, med hvemsomhelst, du kan løpe alene, eller sammen med andre, og det er ingen fasit på hva som er rett og feil, løper du er du en løper!!!

Mange, spesiellt damer i en viss vedlikeholdsalder, bekymrer seg over at de ikke er så raske eller flinke eller gudene vet hva og hvorfor man skal måle seg med "alle de andre". For:  "Alle-De-Andre" løpere er nemlig som deg og meg, de aller fleste er vanlige folk, med jobber eller studier eller barn og ektefeller eller ei, som bor og lever og puler og kjefter og spiser og drikker og stresser i heimer med hverdagsproblemer og livsutfordringer av ymse slag, i varierende god eller dårlig form, alt ettersom! Helt Normale Vanlige folk, som er unike på hvert sitt vis med gode og dårlige egenskaper, med sterke og svake sider. Har du to bein som kan gå, kan du løpe på, du trenger strengt tatt ikke mer enn ett par sko! Barbeintløping er forresten også en mulighet, hvis du ikke er redd for å forfryse føttene da, i denne særdeles hotte superflotte sommertemperatur! Ja ja- det var et hjertesukk og en helt normal avsporing!

Jeg vil slå et slag for å fremme ukomplisert løpeglede!, -den finner du garantert, hvis du først bare kommer deg ut. Kanskje ikke på den første tur, kanskje heller ikke på den andre eller tredje, men gi deg selv muligheten til å teste føttene et par ukers tid, så lover jeg at løpegleden finnes der ute! 

og varen leveres med bytterett selvfølgelig
hi hi hi
med fare for avhengighet
dessverre og avhengigheten 
kan fort endre karakter
slik at du stadig må ha mer
-det har jeg nemlig sett utallige eksempler på
så pass deg, hvis du ikke vil bli bitt
løpebasillen kan være vanskelig å bli kvitt!!!

Har du sko og trenger et puff bak, til å komme i gang
anbefaler jeg deg å bli med på og melde deg på 
Skjørteløpet, det er et virtuelt lavterskelløp
der du kan løpe hvor du vil, 
når du vil, med hvem du vil, 
som du vil,  i den farta du selv vil.


jeg har allerede meldt meg på og kommer til å smette inn en 10-kilometer en eller annen gang i løpet av førstkommende fredag - lørdag - eller søndag. Jeg har ikke bestemt meg riktig enda, jeg tar det litt som det kommer og passer seg og høver, men om det finnes en eller flere sjeler i mitt nærmiljø som har lyst til å løpe sammen, med meg vær så snill å si fra, så finner vi et passende tidspunkt og sted, og vips så kan det plutselig hende at noen flere slenger seg med.

og om det er noen som bekymrer seg for fart, 
så skal du IKKE la det stoppe deg, 
skjørteløpet er og skal være bare moro, 
det er til og med lov å gå, så veit du det

velbekomme

Kommentarer