-hos oss lager vi frokostblandingen selv!!!

Det er en Kunst å Snu og Vri negative ting til å bLi Postivt:
Bare se her, skal du få et ypperlig eksempel på, hvordan det kan gå, når en uthungret kjærringkropp forsøker å si stopp til sjokoladesmeller store som de høyeste fjeller, et uhorvelig matsug dukker nemlig ofte opp, naturlig nok, et par dager etter en langtur a`La søndagens LaksjøenRundt!

Fort gjort da, å falle for fristelsen til å stappe inn usunne kjappe sjokoladeplater, de smaker nemlig himmelsk godt og en halvkilo av sådan sort, demper raskt suget og fyller opp for det tapte energiforbruket. Hadde man bare greid å besinne seg, hadde alt selvfølgelig vært såre vel!
-frokostblandingen lager vi selvfølgelig selv....

For kroppen trenger vitterlig MAT, ikke skrap, og melkesjokolader og smågodt er ikke det kroppen egentlig vil ha, den bare lurer hodet til å tro at slikt er skikkelig godt og bra!!!

I min iver etter å fylle på med noe som ikke bare stimulerer usunn akutt lyst, men også kan være til nytte for framtidige langvarige krumspring, uten å falle inn under kategorien god gammeldags NEI-MAT som ernæringsmessig kun inneholder overdosering av raske karbohydrater fant jeg på at jeg i går skulle følge ei oppskrift til punkt å prikke, for en gangs skyld, på havregrynskaker med rosiner og nøtter og noen sjokoladebiter av den sunne sort, selvfølgelig; svart som f..., inneholdt herligheten både kokosflak , rørsukker, honning og olje og smør, men selv med en brukbar mengde både søtt og fett, vil jeg rett og slett, si at alternativet er adskillig verre, fornuftsmessig sett.
Ja Ja innimellom brødbakst og kakebaking, satt jo nemlig forleden dag på tannlegens venterom og bladret gjennom et fristende ukeblad, der jeg tjyvknipset mobilbilder av oppskrift etter oppskrift på kake etter kake, før jeg ble tatt på fersken av, den vennligste tannlegeassistenten som bare sa: "Du kan da bare ta med deg bladet!" -ha ha... Ja ?? -kan jeg det? Ja tusen takk, fullstendig satt ut jeg ble, der jeg satt! Men akk- da var det jo bare å sette igang kakebaking straks, og alle kveldens løpeplaner ble sporenstreks lagt langt på is, til fordel for fristende kveldsspis!

Kaka ble god!
Brøda ble gode!
Havregrynsbaksten min ble også fantastisk GOD -på smak!!! Bare så synd den ikke hang i hop, slik det egentlig ble sagt, at den skulle, hva i all verden er det jeg har gjort galt?

kjempegod knipseoppskrift fra tannlegeblad
denne blåbærkaka er virkelig kjempegod 
Ja Ja, -bare å smuldre i hop, avkjøle og putte smulene i en boks; VIPS! så er vi i besittelse av en enorm porsjon: GRANULA, -heter det visst nå, eller MÜsli, tror jeg vi kalte det før, men betegnelsen frokostblanding holder lenge den, for du verden så god den ble, med surmelk eller youghurt til, så nå spiser vi rikelig med både sukker og fett med skikkelig god samvittighet!!! og skryter selvfølgelig uhemmet av, at hos oss; -der lager vi frokostblandingen selv!!!
disse havrebarkakene er virkelig sikkerstikk

-men neste gang, tror jeg at 
jeg holder meg til min egen 
oppskrift, for den vet jeg er 
snill og funker slik jeg vil



PS: maken min var på trykk i går, -bære sjå!!! 
-slik kan det nemlig gå.

GOD HELG:-)






Kommentarer