Sjokkrosa Puppeinnlegg om kvinnekroppens forfall og ferfengelighetens felle

At kvinnekroppen er i kontinuerlig endring er en ubestridt sannhet uten modifikasjoner og at ALT siger er en naturlov man like godt kan ta inn over seg først som sist, om man er født som kvinne! Helt uavhengig av om man har noen kilo for mye eller for lite.
Overvekt skal jeg ikke snakke om i dag ettersom det ikke er et overhengende personlig problem, snarere tvert i mot vil mange mene, men til tross for det, henger og slenger det både hist og her også hos undertegnede. Særlig etter at førtiårene har gjort sitt inntog med brask og bram og etter å ha født og ammet sju unger er det kanskje ikke så rart at puppene har plassert seg i mageregionen og rompeskinnet truer med å sige ned til knehasene mens lausskinnet på midten ikke er villig til stramme seg en millimeter uansett iherdige forsøk på situpser og andre mer eller mindre spenstige øvelser på stuegolvet i lyssky morgenskimmer, mens gubben setter kaffen i vrangstrupen av de mer eller mindre grasiøse krumspring.


Tilstanden er dog visst ikke noe særlig å gjøre med, så sant man ikke har umiddelbare planer om å legge seg under kniven for å fixe seg stram som en tyveåring. Snarere tvert i mot er jeg da vitterlig stolt over hva kroppen har utført for mirakler med svangerskap og barnefødsler, og det skulle da bare mangle at livet ikke satte sine spor. Men dog er man jo ikke ubemerket av holdninger til det ungdommelige skjønnhetsideal og min standhaftige mening om at rynker er vakkert står for tiden en smule for fall.

Av hvilken grunn og hva som gjorde at jeg forleden havnet i et prøverom med hendene fulle av lekkert undertøy, BHer som løfter og forstørrer, truser som strammer og forminsker, og sist men ikke minst en nett liten sak av en underkjole, som jeg ikke vet hva heter engang, og som jeg for en tid tilbake nærmest fnøs av, da en venninnne fortalte at hun hadde gått til anskaffelse av en slik, og stikk i strid med fornuftige holdninger om en naturlig kropp og å stå for den en er og blablabla -bullshitttttt!!!! -er noe usikkert.

Det var vel ikke det at jeg strengt tatt trengte et moderne korsett, men likefullt kledde jeg av meg og begynnte å tre den nedover, i den tro at om jeg med en slik kunne få presset noe av rompeflesket og mageskinnet oppover, samtidig som puppene fikk løftet seg dit de engang var, kunne faktisk kroppen min få en litt mer kvinnelig fasong. Ha Ha Ha... så sto jeg der da, plutselig søkk fastklemt i den nette yndige korsettkjolen som satt som spikret over brystpartiet og kom meg hverken ut eller inn. BOM FAST HJELP!!!
Hva gjør jeg nå?
Og fy så flaut, skulle jeg rope eller hviske forsiktig på ekspeditrisen som antakelig begynte å lure på hva jeg egentlig bedrev tiden med der inne i prøverommet?

Hjelp: få hit ei saks og klipp meg løs!!! NEI NEI NEI -snakk om å bli tatt av ferngeligheten, med buksa nede, bokstavelig talt. Etter iherdig lirking mens minuttene sneglet seg av sted og ble til timer, kjentes det ut som, greide jeg omsider å komme meg løs fra den syltrange saken, plukket med meg en BH mest for syns skyld og smøg meg ut av prøverommet mens jeg ordløst listet meg tilbake til klesstavtivet der korsettene hang, sjeleglad og lykkelig over å ha greid å komme meg ut av faenskapen uten å tilkalle horder av hjelpemannskap eller ødelegge det smukke plagg. PHU!

og moralen er: vær fornøyd med den du er, ha ha -hadde det bare vært så enkelt, pupper som henger på magen er ikke pent, det spiller ingen rolle hvor naturlig det er!!! Eller?? -men når det er sagt, for å heve oss en smule over akkurat dette, fokuset på utseende: Å finne seg en riktig og god BH er nemlig viktig, uavhengig av  puppestørrelse, men helt riktig som en naturlig konsekvens av at alt siger, er det ikke ufornuftig å løfte litt på puppene, av den enkle grunn at det gjør noe med kroppsholdningen din og min, noe som igjen er med på å påvirke ryggen positivt og kanskje til og med være med på å forhindre belastningsskader på: akkurat ryggen. Så derfor legger jeg gjerne litt penger i en god BH, og om den er litt fin gjør det ingen verdens ting.

Ha en deilig Mandag med eller uten Pupper som slenger....
-det får man nemlig ikke kjøpt for penger.. he he -greide ikke å dy meg, -halvgamle kjerringa har da enda litt humor og sjølironi i behold!!! Og DU: bare for å ha sagt det: DU SKAL TRO AT DU ER NOE selv med hengepupper...he he.. -eller kanskje nettopp derfor!!!


Kommentarer

berre FLOTT -- med henge pupper ;)

nyt dagene - monikasmil
Annemor sa…
Jupp, god bh er et must, og om den er pen i tillegg så gjør ikke det noe.
Men så flaksende dyrt!!! Sa hun som kjøper kopper uten å blunke på prisen.
Har kropp, den duger fortsatt. Og ung i hjertet er bedre enn ung i kroppen, tror jeg :)
Ha en knakende god onsdag.
Mormor på muren :)
lirosa sa…
Hjertelig smil til dere begge :-)
Annemor og med kjærleik til livet