HIPP HURRA for ekte løpeglede!!!!

Årets Første Løpetur med Løpeskjørt
 Hipp Hurra!! Av å Løpe med Løpeskjørt blir man Kjempeglad
YES og JA nå er det kun ei uke igjen til Lillebælt Halvmarathon
som jeg har trent for i mer enn et år og som jeg har tenkt å greie
å komme meg gjennom på mindre enn to blanke klokketimer

Det skal Være Fysisk mulig selv for ei halvgammel kjærring som 
først begynte å løpe for fire år siden og før det kun hadde noen 
joggeturer på mindre enn ei mil sånn cirka i konfirmasjonsalderen
og det er leeenge siden det.. he he ... men for en glede løpingen gir

Å løpe Løfter Psyken min, Jeg blir både glad og fin og effektiv
og får ny energi, å løpe anbefales virkelig, bare forsøk å finn din
egen stil, det er ikke mye som skal til, et par dager i uka så er du
i gang, og det er slett ikke nødvendig å løpe så langt. Det er heller
ikke noe påbud om å løpe hele strekninger, det er fullt ut og veldig 
tillatt og lov både å løpe og gå; poenget er å få litt systematikk i det
å komme seg ut, og røre på kroppen sin, i frisk luft, det er det nemlig
som gir, finfin helsegevinst, både inni og utenpå, og så som en ekstra 
motivasjon er det stas å melde seg på et løp, da kanskje?  Bare husk 
å tenke på og ikke glemme at det er smart og lurt å begynne litt i det 
små og ikke gape så høyt at det blir umulig og uoverkommelig å 
svelge unna, det du har gaflet innpå... det er et skikkelig godt råd

Mange har Observert at jeg stadig er ute og Løper og mange er 
det som spør og lurer på hvor fort det går, dere må jeg nok skuffe,
jeg er ingen rask løper, jeg kommer nok aldri heller til å trone øverst
-men det gjør ingenting og er heller ikke noe poeng, LØPEGLEDE 
er poenget, løpeglede gir livsglede, overskudd og mestringsfølelse; 
den bakken eller kneika som du kanskje første gang måtte stoppe å gå, 
puste på, og psyke deg skikkelig til, etter noen uker kanskje? greier du 
faktisk kanskje å løpe helt opp, -den følelsen er ubeskrivelig deilig, 
Ja HELT TOPP! -og etterpå er det det artigste som finns å springe 
eller kute på alt man kan nedover igjen, JA det er helt sant, 
-og da er det umulig ikke å bli glad, 
uansett hvor sur og trist og lei en dag man kan ha. 

Fryktelig artig er det også å se, at løpingen min har inspirert noen andre
til å komme igang, og yes og ja, det er bare kjempebra, det gjør meg også 
superglad, at folk kommer bort og sier ifra at nå greier de å løpe så og så 
langt HIPP HURRA, sier jeg da, 3km, 5km, 10km, eller kanskje en halv
eller hel maraton??? Hva vet jeg, om hva som kan stoppe deg??

Jeg er enda i Utvikling og Aner ikke hvor grensen min Går, og sjøl om jeg 
har hatt det som et klart og tydelig mål, å løpe halvmaraton på ei bestemt
tid, vil jeg garantert kunne være like blid, sjøl om det ikke skulle gå, for da
er det bare å fortsette å løpe på og inni seg vite at, å gjennomføre en
halvmaraton uansett ikke er alle forunt å greie, eller oppleve, og uansett
hvor sakte og kort, eller langt og fort, det går, skal du vite at
DU som kommer deg ut SLÅR ALLE som ligger og 
sitter og står innenfor dørstokken og bare tenker på......

HA EN GLAD og FIN LØRDAG:-)
-om du kan.....
#LAUPARSJØLFI med minsten og meg....

Kommentarer