etter Flyktningerennet kommer rævvadag...

høgt oppe og langt nede, -Flyktningerennet i går ble for min del en grei og bra og fin tur, grei skuring gjennomkjøring, -der 3-timersmålet ble nådd med god margin, -utrolig nok, -har jeg visst aldri gått, så fort på ski noengang, det viser at det nytter å trene, -upps, -der sa jeg ordet som jeg ikke liker, -(se tidligere innlegg) -ha ha- halvgammel mosjonistkjærring i vedlikeholdsalder som pesa på alt ho greide og slapp å bli henta inn av altfor mange av kara som starta 10 minutter bak...(fordelen med å starte i konkuranseklassen) artig at meig det!!! "ser jeg 2-tallet-ser jeg 2-tallet: JAAA-Hipp Hurra, og IKKE BREMS IKKE BREeeMMS-formante jeg høyt for meg selv i alla unnabakker, og FAAEn glapp ut av kjeften da jeg ramla i siste unnabakken ned mot stadion, -stolt som en påskehare over å ha gått hele rennet uten ett eneste fall, det var ett av måla i går faktisk -men skitt au, -tror ikke det var så mange som så det, -de fleste hadde mer enn nok med seg selv nedover bakken der... 2.49 stod det på klokka mi. YESYESYES!!!!  -og det skal nok holde hardt å slå seg selv neste år ettersom løypa i år var adskillig lettere enn normalt når hele Flyktningerennet går over til Gäddede... (spesiellt interesserte kan kikke litt her... eller på Flyktningerennets egne hjemmesider)
Andre året får man SØLV, -som dere ser på skiskoa nedenfor,
 -riktig fin er den sølvmedaljen min og perfekt bekledning med ull innafor
ettersom det var litt småruskete på fjellet i går, takker maken min for
stakekorrigering når han har dratt meg ut tidligere i år samt super smøring,
-det er vanskelig å smøre ski når føret er rundt null og ulikt rundtomkring,
og noen smører seg bort og får mer lugging enn andre og enkelte måtte
til og med stoppe opp for å skrape skia sinj.... det slapp jeg heldigvis -så jeg har jo skjønt og forstått at jeg nå også MÅ psyke meg opp for gå neste år for å få gullmedalje...

Helt utrolig hvor Artig det er med Madaljer altså ,- enda du ikke riktig vet hvor du skal gjøre av dem og de stort sett blir liggende rundt omkring som støvsamlere.... -en egen barnslig stolthetsfølelse og helt særegen glede på en måte når man får hentet ut medaljen sin... og så er den jo SÅÅÅ fin!
men så skal man visst lande da, -og i dag er det visst en slik dag, høgt oppe i går, desto lenger ned i dag; -med utrolig stramt program, ettersom påska kommer, momstermin for selvstendig næringsdrivende og etterskudd med og planlegging av og åpen garnbutikk hadde jeg tenkt i dag, inklusive betaling av en hel haug av regninger som ligger og truer og lurer på om de ikke skal gå gjennom nettbanken snart, før inkassobyrået kommer og tar deg.. og folk og fe og baking og pølsemaker bli ved din lest... PHU! -og tårene renner snart over- nå orker jeg virkelig ikke mer.. 
PC-streik, telefon utladda, umulig å få gjort en eneste liten filleting og alt låser seg fast og absolutt alt som var planlagt går rett i dass, - så nå sitter jeg her da og venter ... på den pckar som pleier å ordne opp i mine problemer som oftest i en fei på null komma nix og tar meg en kaffe med kokosmelk i, fordi det skal visst være så sunt, kanskje det hjelper litt på humøret også mens jeg kikker på sølvet mitt, med framsida så fint lagt til, for medaljens bakside viser jeg IKKE FRAM- mer enn jeg allerede har gjort.... Ha en god mandDAgsblues fra gammelreservepc`n ......(fikk jeg i det minste blogga)

Kommentarer