min svakhet er min styrke

avlaster løpebeina med et par rolige skiturer når muligheten byr seg

er man ikke rask får man være seig

min svakhet er min styrke

i jakten på å få igang løpebeina
og samle seg nok mil eller mer korrekt
bygge nok fysisk styrke i beina

gjelder det å løpe mye, skikkelig mye
men ikke for mye, balansegangen er hårfin
med ørliten margin mellom å bygge styrke 
på den ene side eller ramle ned som en fille
på den andre, skadet og ødelagt uten mulighet 
for å gjøre det minste grann, mer.. -sånn sett er
løpetrening sammenlignbart med alle sider av 
livet, min vei handler om variasjon, derfor ser 
jeg viktigheten av å gjøre det jeg kan, når jeg
kan, for det finnes nok av timer og dager da alt
låser seg, fullstendig fast og det eneste jeg vet
er at jeg tør å vedkjenne meg at jeg er svak
rolig brystsvømming fram og tilbake i basseng er balsam for sjelen


Kommentarer